人生的第一场官司 My First Trial



纠缠了半年的工资官司终于十月十五日正式落幕。法官当然判了我胜诉!

欠了我过千的薪水,到最后还不是一样要付。真的不明白到底新加玻人脑袋里在想什么?公司是以SDN BHD注册却偏偏要我们跟着新加玻的条列,根本不合法也不合逻辑。

明明不是我的错却偏偏要我吭死猫。现在相信错人了,后悔了吧?那我只能说是你自己自讨苦吃,明明有证据给你看,却偏偏不相信我,自己拿来的!

一间那么大间的公司却如此不尊重大马劳工法律也不尊重基本人权,而且还那么小心眼,相信他人多过相信我提上的证据,要怪也只能怪公司请了不对的人来担任对的职务,真是可悲!

到目前为此,除了归还我二月份RM550的佣金外,其余的还是未知数,他们还欠我三个月的公积金。公积金局昨天来信告知只成功帮我索回一月份的,其余的还在争取中。

我就看你要用多少时间才全数归还我!否则就到地庭见!


The case of suing my previous employer for not paying me has been delayed for 6 months and eventually the judge has spoken on October 15. Certainly, I won!

Total amount payable to me is more than thousands Ringgit. I totally could not understand what exactly are they thinking? The company was registered under SSM with the title "Sdn Bhd" but all the while we are following Law of Singapore, it's ridiculous yet illogical.

Though I have proven with evidences that it wasn't my mistake in some matters, my appeal wasn't being attended yet I am bearing all responsibilities. But what can they say right now? Regret? I think this is what they asking for!

Such a big company but never respected Malaysian Labour Law and basic human rights. Evidences shown is worth more than thousands word, still they doubt me. I can only say that the management has hired the wrong person to handle the right task.

Until right now, I only received RM550 for my February 2008 Commission, the rest is still unknown. On top of that, they are also owing me 3 months EPF contributions. EPF mailed to inform me that they only able to recover January EPF contributions, the rest they are still working on it.

I will see how long they gonna take to pay me the rest. Otherwise, will see them in Magistrate Court.
Connections edit post
17 Responses
  1. lock Says:

    好厲害! 打官司勝訴! 恭喜!

    堂費誰付? 甚麼公司? 讓我們唱衰它!


  2. Unknown Says:

    很高兴看到你赢了官司。。。不过那些衰公司真的贱到。。。不过还好你可以拿回那些钱,他们就惨了。。。为了些钱而赔上名誉。活该!!!


  3. 恭喜你赢这场官司噢!
    最讨厌哪种欠工资不发,或是有意一拖再拖的的那种公司!
    完全不顾及员工的权益!


  4. Feeling Says:

    这么小的数目上法庭?请律师不就花光了?


  5. Go Smerv Says:

    lock
    不必付,因为是在Labour Court里
    很著名的鞋店,“A”字开头的


    天蓬元寿
    还没完全付呢...


    Lewis
    对他们来说,这是对我们员工离开的惩罚


    Feeling
    不必付,因为是在Labour Court里
    是几千令吉,不是几百令吉,please!


  6. stiva Says:

    惹到你,真可悲啊...
    不过也替你高兴你赢了.


  7. Go Smerv Says:

    stiva
    干嘛讲到我好像很难搞是似的
    比起以前好很多了


  8. Sanze Says:

    哇!大公司就喜欢打官司!因为觉得自己大,赢面广!

    恭喜啦!哈哈!

    不过,劝你不要唱衰人家,因为山水有相逢。留个后路以防万一!


  9. Go Smerv Says:

    Sanze
    我没说是哪家公司啊。。。
    何来唱衰人家?

    我不必唱也有政府会帮我唱啦!


  10. Chris Says:

    哗! 恭喜,恭喜,打胜了,什么时候请我吃东西? :p


  11. assamlaksa Says:

    我很没用

    以前freelance欠我的钱都没跟他们讨回。事隔多年想告他们都有点难


  12. Go Smerv Says:

    Chris
    要看看你这位大少爷什么时候有空咯!

    jamy
    不打算追讨吗?
    在大马,这些案子多得很,有些还排期排到三年后


  13. 知归者 Says:

    merv兄:

    咱们merv兄可不是好欺负的。。。
    恭喜你哦。。。哈哈。。。


  14. Go Smerv Says:

    我还是原来的我
    是他们先惹我的叻... 欠钱不还
    谢谢


  15. Feeling Says:

    哦!不好意思。。。恭喜你打赢嘻嘻!


  16. thomas Says:

    恭喜。。。。。。也孙便替你开心。。。



Related Posts with Thumbnails

  • Popular Posts

    Color My Life


    About Smerv

    My photo
    天马行空不是凭空想象 只有真心话 还是真心话

    Discovery


    12 - 13 Feb 2011
    Thailand | Songkhla, Hat Yai

    07 - 12 Jul 2011
    India | New Delhi, Agra

    27 Aug - 03 Sep 2011
    Indonesia | Bali, Malang, Mt. Bromo, Surabaya


    Fans Club


© Copyright 2009 天 马 行 空 ∞ I n f i n i t y ™