水痘 Chickenpox
活了23年,吃到那么老了,这时候竟然出水痘?

前两天因为突然发高烧,在吃药后就好很多了。隔天脸部及皮肤出现一点点红斑点,原本以为只是Pimples或皮肤敏感而没多加理会。后天早上醒来时才恍然大悟,因为脸上的Pimples怎么可能那么多,而且还是带痛及痒的。我这时才知道原来本少吃到那么老,还是躲不过“水痘”。

出在我身体还好,干嘛就是专攻我的头部和脸部。我头部有头发遮还好,但是我的脸... 要我以后怎么见人?

我必须承认我是爱美的男生(Metrosexual),因为一个人的外表很重要,只要别人一看就能大概知道你是怎样的人,那是Image。可是看看我现在这个模样,要我怎样见人?

水痘虽然生命无Take 2,但中一次水痘真的好辛苦,天天吃饼干吃药,其他的都不可以吃、不可外出、风也不可以吹,我快要闷死了!

救命啊!!!

Chickenpox

I just couldn’t believe that after 23 years of living on the earth, I’m suffering chickenpox.

I was having sudden high fever 2 days ago but after taking the medicine I was fine. The next day when I woke up I found there are few blister on my face and body, I thought it might be pimples or skin allergy, so I did not care much about it. Until the following day I woke up, I was shocked as I never thought the pimples would have scabs, it’s painful and itchy. And that was when I know I’m suffering chickenpox at such age… haha

The blisters on my body look fine for me but it comes out more on my face and head. Head is fine as well because I can cover with my hair, but my face… It’s such a shame to see my face now…

I admit that I’m a pretty boy, who is into metrosexual, outlook is very important as it representing yourself and impression to others, that’s image. But look at me now; I wonder if anyone would like to see me…

Many say chickenpox live once, there will be no second chance to get the disease. But do you know how suffering to get chickenpox even it’s just ONCE in your lifetime? You can’t bathe, you can’t eat, you can’t go out, even can’t get blow by wind, you only can eat biscuit and medicine, I’m almost dead!

SAFE ME!!!
Connections edit post
10 Responses
  1. PhoeNieTam Says:


    我完了完了
    我也没出过水痘耶

    哈哈
    如果爱美
    记得节食啦
    老人家说的
    记得分享你的水痘日记
    我一定会当你的读者


  2. Go Smerv Says:

    哇!你"锣景"还是"缯兴"?

    那快过来找我
    要不然老了才出很辛苦的

    我天天不是吃"高麦咸饼“就是“高麦面包”和冬瓜水,好辛苦啊!

    最可怜的还是我的脸!


  3. Anonymous Says:

    让我看你丑丑的样子
    照片快来


  4. Go Smerv Says:

    NO NO NO
    绝对不可以!
    我怕你睡时会发噩梦!
    哈哈


  5. :: 子源 :: Says:

    哈哈哈
    炸到ping ping piang piang~~

    早日康復咯
    還以爲考試后可以出去 XD


  6. Go Smerv Says:

    死猪
    别SIA我
    我一定会很快好起来的
    到时你每一晚都要陪我!
    哇哈哈


  7. PhoeNieTam Says:

    哈哈 paisei咯
    哈哈 我也想看照片
    应该没规定说生水痘不可拍照片
    (因为老人家那个年代很少有照相机)

    想起当年
    我表弟中了-->表妹-->我姐姐
    可是我和他们一起玩
    还和姐姐睡在同一张双人床就是不中
    boh huat


  8. Go Smerv Says:

    因为注定要等到你老时才“中”咯

    连镜子都不可看
    更何况是照片
    不行 我爱美叻!


  9. Anonymous Says:

    小时候中比较爽,疤痕都看不见。
    我中学时期就中了,
    发第一颗水痘时,还以为是青春痘,
    真是gong!哈哈!


  10. Go Smerv Says:

    我也是
    以为是青春痘
    还跑去挤压
    现在有疤疤了


Related Posts with Thumbnails

  • Popular Posts

    Color My Life


    About Smerv

    My photo
    天马行空不是凭空想象 只有真心话 还是真心话

    Discovery


    12 - 13 Feb 2011
    Thailand | Songkhla, Hat Yai

    07 - 12 Jul 2011
    India | New Delhi, Agra

    27 Aug - 03 Sep 2011
    Indonesia | Bali, Malang, Mt. Bromo, Surabaya


    Fans Club


© Copyright 2009 天 马 行 空 ∞ I n f i n i t y ™