镜中的幸福 | Happiness in the mirror

 镜中看似幸福的我,真实生活上又有谁知?
Happiness can be seen in the mirror, but did it reflects the real life I am going through?



十二月了,我最喜欢。想起两年前的十二月,还真的蛮怀念的。当时的我就任职于合您广场某店的店面经理,虽然面对着有点无理取闹的吉隆坡上司及蛮野蛮的新加坡上司,但我还是蛮高兴,和其他同事及下属“斗”得很愉快。

去年的十二月,虽然是单身,但我好在有一般很要好的朋友。就算我是单身,亦从不觉得寂寞。

今年的十二月,让我彻底地失望及无助。问题继九月的地雷式被引爆后,现在来了个自杀式袭击。我真的不懂为何这世界竟会如此无药可救。人家说肖鼠的今年运气可是前三名,那看回我,我应该是例外地。



原本说好我要小房,虽然小到很可怜,但我并不介意。可是经过风水师的讲解后,老实说,我的确很不爽!风水无论是什么种族、什么宗教的人都相信风水可影响人的运势,但你要我如何接受我爸妈的房间让给我大姐,我大姐的房让给我,而我的房间让给爸妈。这简直就是荒唐,和送我爸妈进养老院有什么差别?!我并不是介意大房让给我姐,而是根据逻辑,我爸妈住我姐房还差不多。

除此之外,还说我并不适合住这新家,因为我的生辰八字是必须住在坐东向西的屋子,否则我的事业就会大起大落。如果我不适合住,倒不如不必入住,还要我换房干嘛?要是风水师是真的厉害,麻烦请教避凶挡煞的方法,而不是普普通通三言两语的换房。

要是那么差,我宁愿不让风水师施法。我情愿卖掉也不愿意睡较大间的房。因为我真的不介意,我由始至终都爱我的小房。天天喊它小并不代表我不喜欢它。

除此之外,家人一再吵架。当然吵的不是我们家人,而是我阿姨和婆婆。为了什么事?又是钱!但你们要吵归你们吵,为何无端端却要把我扯进呢?说我向阿姨借了一千元,这简直就是荒唐!



金钱及权力,试问谁不想要。不懂是否自己看多了,还是年纪大了,总觉得金钱和权力只不过是身边物。金钱是找不完地,因为你不是生产钞票的国家银行。权力得到了,麻烦请善用,别一上任就“新官上任三把火”,毕竟你有的是新官的三把火,较同级旧官的N把火,你不算什么!



爱情是一门永远都学不会东西。它不是随便学学听听就那么简单,因为它是必须用心去感应、体会、聆听。每个人的想法都不一样,每个人有着不同的感觉,所以当人家问你什么是爱情,那你的答案又会是什么呢?

已经近两个月了,我们依然争吵,而且还是为了琐碎的芝麻绿豆,然后再旧事重提而闹翻天。但是只要还有信任,只要还有坦诚,只要还有爱,多么崎岖不平的道路也会变成丝绸之路。



如风水师所批,事业大起大落,我不否认。但我觉得这是我的问题,也就是说我本身所面对的问题。我的事业大起是因为我的智慧、勇敢与自信;我的事业大落是因为我遇人不淑,树大招风而惹至满身蚁。

最近也发现到了很多事情,可能我太愚蠢到相信他人,差一点惹上官非。我知道我等的只是机会,一个可让我翻身的机会,但我这次也不会手下留情,因为以其人之道还治其人之身。如你对我好,没滥用我对你的信任,我是没那么绝情地。


[ English version is dedicated to those English-educated readers. Actual meaning might be vary from Chinese version. Neither one will prevail ]

I like December most. Flashback to December 2008, I’m kinda missing it. It was the day where I worked for a retail shop in Gurney Plaza, as a Store Manager a.k.a. Shop Manager. Though I have difficulties in dealing with my unreasonable Kuala Lumpur Superior and illogical Singapore’s superiors, I must tell that I am enjoy every bittersweet moment that I had with my colleagues and subordinates.

Last December, I was single, yet I do have a bunch of best friends that will never make me feel like I am being alone.

This December, I am deeply disappointed and helpless. After the explosion of mine in September, there comes a suicidal attack. I don’t understand why the world is so mean. It is said that Rat is one of the luckiest in top 3, but look at me, maybe I am the typical one.


Families
I’ve spoken to everyone that I will get the smallest room, I never mind that. Things changed when Fengshui master came and started the Fengshui theory. In any aspects, Fengshui is trusted by any races and any religion, they believes that Fengshui has the power to change ones’ fate. But to me, it is unacceptable that my parents’ room is giving to my elder sister, my elder sister’s room is giving to me, and my room, giving to my parents. This is such a ridiculous, what is the difference of sending my parents to old folks home? I am not envy my sister is getting bigger room, but logically, my parents should at absolutely least getting my sister’s room.

On top of that, the master even was saying that my birthday shows that I am not suitable to live in this house. I have to stay in a house where it is positioned in East and facing West, else my career would be up and down tremendously. If I am not suitable to live in this house, rather asking me to stay away, why bother changing room? If you are an experienced master, you should suggest ways to avoid and prevent, not just changing room.

If I knew all these, I would not have let the master done anything. I rather sell off the house than sleeping in a bigger room. I really do not mind sleeping in such a tiny room. I am complaining that it is small but it doesn’t mean I don’t like my room.

Other than that, there are arguments again between families. But fortunately it wasn’t my family but argument between my aunt and my grandma, regarding… money! The argument is between you both and there is nothing to do with me, why wanna get me involved? Furthermore saying that I am borrowing RM1000 from my aunt, what a big joke!


Friendships
Money and rights is something that everyone craves for. Maybe I’ve seen it, or maybe I am grown up, both are not a need. How much money can you earn? You are not central bank that printing cash notes. When you get the rights, please use it wise as you are still new to your current level in the organization chart, but there might be more people that sharing the same rights, so what are you?


Loves
Love is something that you will never able to learnt. It ain’t about learning or studying, it must be well connected with heart, through your feelings, experiences and listening. Everyone has different perception, everyone has different feelings. When someone questioning you what is love, what would be your answer?
It’s been almost 2 months we were arguing, it is because of tiny shit matters that does not important at all, and it turns out to be big deal when there is a party ditching the past. As long as the trustworthy is there, as long as honesty is there, as long as the love is still there, no matter how tough the journey is, it will soon become smooth as silk.


Works
According to Fengshui master, my careers is always up and down tremendously, I admit. However, my perception on these is purely on myself, my own problems that I am facing. I strongly believed that my careers fly is because of my intelligent, daring and confident; my careers drop is because I am dealing with certain morons that get jealous over me.

Recently I discovered many issues that came to me. Maybe I was too naïve to have trustworthy in them, caused me about to face trial. I know I am waiting for an opportunity, an opportunity that will bring me back to the stage. But I won't being soft, you deserved the way that you have treated me. If you are being bona fide and did not misuse my trustworthy to you, I will not be mean.




Connections edit post
0 Responses
Related Posts with Thumbnails

  • Popular Posts

    Color My Life


    About Smerv

    My photo
    天马行空不是凭空想象 只有真心话 还是真心话

    Discovery


    12 - 13 Feb 2011
    Thailand | Songkhla, Hat Yai

    07 - 12 Jul 2011
    India | New Delhi, Agra

    27 Aug - 03 Sep 2011
    Indonesia | Bali, Malang, Mt. Bromo, Surabaya


    Fans Club


© Copyright 2009 天 马 行 空 ∞ I n f i n i t y ™